Základní funkcionality webového portálu extraobjednávka.cz

Projekt dostupný na www.extraobjednavka.cz, zvaný též Intervenční kanál, představuje objednávkový systému společnosti Bayer s.r.o., který byl zřízen pro případy nedostatku vybraných léčivých přípravků Bayer v distribučním řetězci.

Od 2. 5. 2017 je tak k dispozici tento nový webový portál www.extraobjednavka.cz. V případě, že osoba oprávněná vydávat léčivé přípravky (lékárna) zaznamená problém s dodáním některého léčivého přípravku z nabídky uvedené na webovém portálu, můžete využít speciální objednávkový systém, který je součástí www.extraobjednavka.cz. Všeobecné obchodní podmínky tohoto Intervenčního kanálu naleznete ZDE .

Postup registrace


PŘÍMÁ REGISTRACE
Lékárník na webovém portálu www.extraobjednavka.cz pro registraci vyplní údaje:
  • Jméno a příjmení
  • telefonní číslo
  • email
  • heslo do profilu/potvrzení hesla a odešle registraci, vysloví souhlas se zpracováním osobních údajů a s podmínkami Intervenčního kanálu, prohlásí, že je osobou oprávněnou zastupovat subjekt, který registruje, a odešle registraci
  • účet je ihned aktivní, ale ještě nelze objednávat

Dále provede následující kroky:
  • ve svém účty vybere všechny lékárny, která chce v rámci programu spravovat
  • ke každé lékárně vloží „kopii povolení k poskytování lékárenské péče“
  • vyplní ke každé lékárně číslo bankovního účtu
  • určí preferované pořadí v rámci objednávání u jednotlivých distributorů (1,2,3,4)

Administrátor zkontroluje poskytnuté údaje a lékárnu aktivuje tzn. lékárna může přikročit k objednávce. V případě neúplných či nesprávných údajů kontaktuje administrátor lékárníka.

REGISTRACE POMOCÍ CALL CENTRA
Lékárník se obratí na linku +420 255 708 980, kde operátor call centra projde s lékárníkem registrační postup jako v případě přímé registrace na extraobjednavka.cz (viz. výše).
Lékárník na email extraobjednavka@karatnet.cz zašle „kopii povolení k poskytování lékárenské péče“ k jednotlivým vybraným lékárnám.
Administrátor zkontroluje poskytnuté údaje a lékárnu aktivuje tzn. lékárna může přikročit k objednávce. V případě neúplných či nesprávných údajů kontaktuje administrátor lékárníka.

Objednávání zboží v rámci extraobjednávky.cz


PŘÍMÁ OBJEDNÁVKA
extraobjednavka.cz je primárně určena pro případy nedostatku vybraných léčivých přípravků Bayer v distribučním řetězci (tzv. intervenční kanál). Všeobecné obchodní podmínky tohoto Intervenčního kanálu naleznete ZDE Za účel zjištění, že vybrané léčivé přípravky opravdu nejsou v distribučním řetězci dostupné a k „aktivaci“ intervenčního kanálu, objednávající lékárník prostřednictvím webového portálu www.extraobjednavka.cz a svého účtu má možnost zjistit skladové zásoby u jednotlivých distributorů a objednat tak toto zboží prostřednictvím tohoto webového portálu přímo u nich ii u mimo Intervenční kanál, a to z běžné distribuční sítě a za podmínek, které má se svými distributory sjednány. Dle preferencí určených v profilu lékárny, si lékárník může objednat u distributora zvolené produkty dle své potřeby (omezení na vybrané produkty v rámci Intervenčního programu platí i zde, avšak bez limitu na objednávané množství). Na email uvedený v uživatelském profilu mu obratem dorazí informace o vykrytí objednávky distributorem.

Po objednání mohou nastat následující možnosti:
a) Objednávka byla vykryta přes prvního preferovaného distributora
b) Nepodařilo se vykrýt objednávku v rámci prvního nebo dalšího preferované distributora
  • lékárna je informovaná emailem o nevykrytí objednávky
  • objednávka je předána dalšímu distributorovi v pořadí
  • pokud se objednávku nepodaří vykrýt přes žádného běžného distributora, je o této skutečnosti lékárna informována emailem, ve kterém bude uveden link na webový portál extraobjednavka.cz, kde se lékárně zobrazí navrhovaná objednávka prostřednictvím Intervenčního kanálu a také odkaz na všeobecné obchodní podmínky Intervenčního kanálu.
  • Lékárna musí potvrdit tuto objednávku a také všeobecné obchodní podmínky Intervenčního kanálu – tato objednávka je limitována množstvím a také se mění cena přípravků dle všeobecných obchodních podmínek tohoto Intervenčního kanálu.
  • Kopie objednávky prostřednictvím Intervenčního kanálu je zaslána lékárníkovi do uvedeného emailu.

c) Podařilo se vykrýt objednávku částečně v rámci preferované distributora
  • lékárna je informovaná o částečném vykrytí objednávky
  • zbývající nevykryté množství je předáno dalšímu distributorovi dle preferencí lékárny. O této skutečnosti je lékárna informována emailem
  • pokud se objednávku nepodaří vykrýt přes žádného běžného distributora, je o této skutečnosti lékárna informována emailem, ve kterém bude uveden link na webový portál extraobjednavka.cz, kde se lékárně zobrazí navrhovaná objednávka prostřednictvím Intervenčního kanálu a také odkaz na všeobecné obchodní podmínky Intervenčního kanálu.
  • Lékárna musí potvrdit tuto objednávku a také všeobecné obchodní podmínky Intervenčního kanálu – tato objednávka je limitována množstvím a také se mění cena přípravků dle všeobecných obchodních podmínek programutohoto Intervenčního kanálu.
  • Kopie objednávky prostřednictvím Intervenčního kanálu je zaslána lékárníkovi do uvedeného emailu.


OBJEDNÁVKA PŘES CALL CENTRUM
Lékárník kontaktuje call centrum na lince +420 255 708 980 s požadavkem na objednání zboží:
  • operátorka prověří registraci lékárny na webovém portálu www.extraobjednavka.cz
  • zkontroluje dostupnost produktů ve spádovém skladu distributorů léčiv
  • operátorka objedná produkty v rámci podmínek Intervenčního programu, pokud se nenachází požadovaný produkt na skladě u spádového distributora
  • operátorka informuje lékárnu podmínkách programu a cenách přípravku
  • Kopie objednávky prostřednictvím Intervenčního kanálu je zaslána lékárníkovi do uvedeného emailu.

Další podmínky pro objednání
Pro objednávání v rámci www.extraobjednavka.cz musí být splněny následující podmínky, které webový portál vyhodnocuje:
  • Lékárna musí mít platné oprávnění k poskytování lékárenské péče, jejíž kopie bude prostřednictví webového portálu zaslána.
  • Lékárna musí mít všechny předchozí objednávky vykryty recepty tzn. do profilu lékárny jsou naimportované kopie receptů k jednotlivým objednávkám. Tyto recepty jsou ověřovány administrátorem z hlediska správnosti a úplnosti dle podmínek programu. Lékárna musí mít schválenými recepty pokrytý produkt, který se chystá objednat, nikoli celou předcházející objednávku. Jedná se o „dynamický limit objednaného množství“. Např. Lékárna objedná 10 ks Produktu A (maximální množství), ale naimportuje recepty pokrývající pouze 5 ks Produktu A. V následující objednávce může objednat v rámci Intervenčního kanálu pouze 5 ks Produktu A.
  • Předcházející objednávka lékárny musí být zaplacena. Portál načítá informace z bankovního účtu prodávajícího a páruje objednávky s platbami. Splatnost objednávky je 30 dní od vystavení faktury (pro lékárny oprávněné zásobovat lůžková péče je splatnost stanovena na 90 dní).
  • Lékárna je informována emailem 7 dní před splatností objednávky.
  • Lékárna dostává 1x měsíčně informaci o pokrytí objednávek v rámci Intervenčního kanálu recepty.